انتخاب عنوان مناسب در طراحی سایت

جایگزینهای بوت استرپ در طراحی سایت
2015-12-01
چگونه یک رمز عبور مناسب بسازیم؟
2015-12-04

انتخاب عنوان مناسب در طراحی سایت

همین که می خواهیم مطلبی را روی سایت قرار دهیم، اولین دغدغه ذهنی مان می شود این که با عنوان مطلب چه کنیم؟! چه اسمی انتخاب کنیم که هم قوانین سئو در آن رعایت شده باشد، هم یجورایی بهینه سازی موتورهای جستجو هم کرده باشیم. با این عنوان بهینه سر از صفحه اول جستجوهای کاربر در بیاوریم و نرخ کلیک را بالا ببریم! شما را دعوت می کنیم چند نکته را یاد بگیرید که این طور به دردسر نیفتید.

یکی از مهمترین بخش های سایت همه می دانیم که تایتل یا به قول معروف همان عنوان است. عنوان هم مثل هر بخش دیگری، محتوا و غیره، نیاز دارد که بهینه سازی شود. پس اول بگذارید معنی این که عنوان چیست و تاثیرش روی سایت چیست را روشن کنیم.

تگ عنوان را در صفحه یکی از عناصر مهم html سایت می دانند که در تگ HEAD قرار می‌ گیرد و خلاصه‌ای کوتاه از صفحه را به کاربر اعلام می کند. عنوان صفحات برای موتورهای جستجو بسیار مهم است به خاطر همین روی سئو سایت خیلی تأثیرگذار است. این طور است که کاربر عبارتی را در کادر موتور جستجو وارد می کند و موتور جستجو به دنباله این تایتل صفحه مطالبی را به همراه یک توضیح کوچک که همان توضیحات متای صفحه می باشد، و نیز URL را نمایش می دهد.

کاربر که این نتایج را می بینید، وقتی هدفش را در صفحه اول پیدا کند که مناسب ترین عنوان و مرتبط ترین را انتخاب و اینجاست که کلیک می کند و نرخ کلیک افزایش می یابد. بنابراین تایتل یک صفحه وب، یکی از عناصر مهمی است که نه تنها روی سئوی سایت تاثیر دارد، بلکه بر روی تجربه کاربر و همان طور که اشاره کردیم، افزایش نرخ کلیک نتایج به سزایی دارد.

انتخاب عنوان مناسب

به نظرتان یک title جذاب را چگونه می نویسند؟ به نظرتان چه چیزهایی را شامل می شود؟!

ضمن اینکه تایتلمان هم باید براساس اصول سئو باشد، همانند اینکه می گوییم اصول طراحی سایت بر اساس سئو چیست، این هم همین است، یکسری اصول را باید رعایت کرد تا این title را User friendly تر بنویسیم و از آن طرف هم نرخ کلیک را بالا ببریم. حالا این نکات چه هستند؟

  • باید بین ۶۵ تا ۷۰ کاراکتر باشد.
  • باید شامل کلمات کلیدی باشد.
  • کلمات کلیدی هر چه به اول تایتل نزدیک‌ تر باشد سریع‌ تر ایندکس می‌ شود.
  • هر صفحه باید تایتل یکتا داشته باشد و اگر دو صفحه تایتل هایشان یکسان باشند، مشکل محتوای تکراری خواهیم داشت.
  • از بکار بردن کلمات کلیدی کم اهمیت خودداری کنید.

برند در تایتل صفحه چیست و باید حتما به کار برد؟

دو فرمت برای استفاده از برند در تایتل صفحه وجود دارد که در ادامه گفتیم :

  • title صفحه ۱: برند | کلمات کلیدی اولیه ـ کلمه کلید ثانویه
  • title صفحه ۲: کلمات کلیدی اولیه ـ کلمه کلید ثانویه | برند

اگر برند شما معروف است از فرمت اولی استفاده کنید. اما در صورتیکه برند ناشناخته‌ ای دارید بهتر است که از فرمت دوم استفاده شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌ توانید تایتل برند را کلا از title صفحات حذف کنید، که صد البته این بستگی به هدفتان دارد. مثلا اگر تمرکزتان روی برند باشد، از آن استفاده و در غیر این صورت از آن استفاده نکنید.

علاوه براینکه یک عنوان جذاب و بسیار کاربر پسند انتخاب می کنید، توجه داشته باشد که موتورهای جستجو توجه بیشتری به دو کلمه اول عنوان صفحه دارند.

نتیجه گیری که از این نکات داریم :

با توجه به موارد بالا می توان نتیجه گرفت که یک از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در تجربه کابر و همچنین سئوی سایت، عنوان صفحه می باشد؛ لذا باید در انتخاب آن دقت نمود و آن را طوری بنویسید که علاوه بر اینکه قوانین سئو در آن رعایت شده باشد، برای کاربر نیز جذاب باشد.

دیدگاه ها بسته شده است