جایگزینهای بوت استرپ در طراحی سایت

چگونه سرعت سایت های جوملا را افزایش دهیم؟
2015-11-30
انتخاب عنوان مناسب در طراحی سایت
2015-12-03

جایگزینهای بوت استرپ در طراحی سایت

در این مطلب از بحث طراحی سایت به بررسی ابزارهای جایگزین بوت استرپ پرداخته ایم که در سال ۲۰۱۵ ارائه شده اند.

همانطور که درباره بوت استرپ می دانید یکی از فریم های ورک های خوشنام و معروف است و در طراحی سایت استفاده بسیاری دارد. در واقع وقتی از این گزینه در طراحی سایت استفاده می کنید، سرعت به سایت های واکنش گرای تان داده اید. اما یک مسئله ای که در این بین مطرح است این است که این عنصر هم دارای پیچیدگی های خاص خودش می باشد و به همین دلیل است که بسیاری که در حوزه طراحی سایت می باشند، ترجیح می دهند تا از جایگزین های آن استفاده کنند. ما به شما چند گزینه از این جایگزین ها را معرفی می کنیم که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

ابزارهای جایگزین بوت استرپ در طراحی سایت

۱٫Pure

این ابزار در واقع مجموعه ای است از مدل های طراحی سایت واکنش گرا و کوچک CSS که برای ابزارهای کوچک مانند موبایل بهترین گزینه می باشد.

۲٫Unsemantic

دیگر گزینه ای که به عنوان یک فریم ورک توسعه پذیر که با استفاده از Sass عمل می کند. این یک سیستم گرید پویا است که جایگزین سیستم گرید ۹۶۰ شده است.در واقع به جای استفاده از ستون در این ابزار، از واحد درصد استفاده می کنیم.

۳٫Simple  Grid

این ابزار جایگزینی که معرفی کرده ایم یک فریم ورک CSS نمی باشد، در واقع یک گرید کم حجم می باشد. با پشتیبانی کردن گرید pure از حالت ۱۲ ستونه، شما به راحتی می توانید وب سایت خود را با استفاده از این ابزار بهینه کنید.

۴٫Skeleton

اگر به دنبال یک قالب و فریم عادی هستید، می توانید از این فریم ورک که از حالت ۱۲ ستونه پیشتیبانی می کند استفاده کنید.

۵٫Base

این فریم را به عنوان یک واکنش پذیر با HTML و CSS می دانیم.

۶٫Foundation

اولین فریم ورک front-end پیشرفته که برای توسعه اپلیکیشن های واکنش پذیر وب ایجاد شده است. با این فریم ورک که مخصوص اپلیکیشن می باشد، می توانید یک نمونه اولیه را سریع  و به راحتی ایجاد نمایید و همچنین با استفاده از تکنولوژی های  flexbox و angular می توانید اپلیکیشن های تحت وب به صورت واکنش پذیر ایجاد کنید.

۷٫Material-UI

مجموعه ای است از اجزای عکس العملی که جزئیات طراحی سایت، و اطلاعات (material) گوگل را اجرا می کند. البته توصیه می گردد قبل از استفاده از این مجموعه در خصوص عمل العمل ها یا همان React اطلاعاتی را بدست آورید.

۸٫Materialize

باز هم از نوع یک فریم ورک front-end واکنش پذیر پیشرفته که براساس طراحی material می باشد. این فریم برای توسعه دهندگانی که به دنبال ایجاد صفحات وب براساس طراحی material می باشند، مناسب است.

۹٫Basscss

مجموعه ای از عناصر استایل پایه و ابزارهای تغییر ناپذیر برای ایجاد سرعت، وضوح بیشتر و عملکرد بهتر در طراحی سایت می باشد.

۱۰٫Metro UI CSS 3.0

این یک فریم ورک در طراحی سایت واکنشی، front-end اپن سورس می باشد که برای توسعه پروژه ها بر روی وب در ویندوز است. این ابزار شامل حالت های عمومی،گریدها، لایه ها و صفحه بندی  می باشد.

۱۱٫UIkit

یک فریم ورک front-end برای توسعه سریع و قدرتمند رابط های وب میباشد.این فریم ورک به شما مجموعه ای کامل از اجزایهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت را ارائه میدهد که باعث بهینه سازی صفحه وب میگردد.

۱۲٫Groundwork

یک فریم ورک front-end واکنش پذیر و قابل انعطاف که توسط گری هپتینگ ایجاد گردیده است.این فریم ورک در واقع یک سیستم گرید با انعطاف پذیری بالا و پویا را به ارائه میدهد.

۱۳٫Ink

یک کیت رابط که برای طراحی وب سایت و ساختن نمونه های مناسب و سریع استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از اجزای رابطی به کار رفته در این کیت مانند table،tabs و غیره یک لایه کاملا پیشرفته را به آسانی ایجاد کنید.

۱۴٫HTML5 Boilerplate

این ابزار به شما کمک می کند که اپلیکیشن تحت وب و یا سایت را سریع و کاملا انطباق پذیر، ایجاد کنید.

۱۵٫HTML-KickStart

این فریم ورک کاملا شبیه بوت استرپ می باشد. در واقع یک مجموعه ای از فایل ها، لایه ها و عناصر html،css و جاوا اسکریپت می باشد. شما با استفاده از ابزارهای این فریم ورک می توانید منو، دکمه و اسلاید شوهای بسیار زیبایی نیز طراحی نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است