انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش پنجم)

انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش چهارم)
2015-01-25
انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش ششم)
2015-01-25

انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش پنجم)

فرایندهای در حال توسعه NDP  و مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی در طراحی سایت توسط بیانیه ماموریت برای ایجاد ابتکارات جدید آغاز شده است و نتیجه آن برنامه های توسعه خاص است. ما طرح کلی ارتباط میان دو مجموعه از زیرفرایندها و توصیف نقش آنها را بیان میکنیم.

انتخاب فرایندهای کسب و کار موجود : با فرض اینکه فرایندهای کسب وکار موجود در بازار غالب توسط شناسایی و تجسم نیازهای مشتری رشد کرده اند هدف از این فرایندها شناسایی وانتخاب فرایندهای کسب وکار موجود است. خروجی آن به هم پیوستن فرایند کسب وکار موجود و غالب بازار است.

کسب و کار آنلاین

ارائه فرایندهای کسب و کار موجود:

این اصل همه فرایندهای کسب وکار را به مجموعه ایی از زیرفرایندها میشکند و توصیف دقیقی از آن ها تهیه می کند زیرفرایندها دیدگاه های خاصی از نیاز مشتری را ارائه میدهد و بخش های بالقوه برای انواع جدید مدل های کسب وکار به هم می پیوندند که نتیجه آن به هم پیوستن مدل های کسب وکار از طریق اتحاد زیر فرایندهاست. هنگامی که این فرایندها تکمیل شد یک طرح کلی از انواع جدید ممکن پدیدار می شود.

تولید فرایند جدید ترکیبی: انواع مختلف کاوش شده هنگامی که گونه های غیرعملی از بین برود به طور کامل امکان پذیر است. پس از گروه بندی و مرتب شدن بر اساس ارتباطات ورودی- خروجی زیرقرایندها ترکیب می شوند و ترکیبات قابل اجرا به عنوان انواع بالقوه رقابتی در نظر گرفته می شود. خروجی مجموعه ایی از انواع فرایند های جدید است. (این روند نشان دهنده مطابقت دقیق با محصولات نسل مفهومی NPD)

ارزیابی انواع جدید ایجاد شده :

پس از حذف زیر فرایندهای غیرعملی  برای طراحی سایت هنوز هم مابین گونه های امکان پذیر شکاف ارزش مشتری وجود دارد. انواع رقابتی کمتر از عوامل بیرونی مانند بررسی ترجیح مشتری فیلتر میشوند(فرایند انتخاب مفهوم محصول در NPDنقشی مشابه ایفا می کند اما در روش انتخاب گونه های کسب وکار اینترنتی مبنای انتخاب براساس بررسی مشتری است تا بر اساس تیم داوری داخلی)

شبیه سازی انواع صلاحیت بازار : 

برای توسعه نوع صلاحیت بازار از انواع پیشنهادی در  مقایسه با مدل های کسب وکار اصلی ارزیابی میشود و احتمالا سهم بازار آن ها براورد میشود.

دیدگاه ها بسته شده است