ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش سوم)

ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش دوم)
2015-01-24
انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش چهارم)
2015-01-25

ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت (بخش سوم)

فرایند مدل کسب و کار

ماهیت اصلی مدل کسب و کار در طراحی سایت یک ایده انتزاعی از چگونگی عملکرد کسب و کار و تعیین کیفیت درک مشتری در رابطه با موضوع کسب و کار میباشد.

به منظور ایجاد انواع مختلف مدل های کسب وکار اینترنتی جدید توصیف شفاف فرایند کسب وکار تا جایی که امکان دارد ضروری است. علاوه بر این پیاده سازی انواع جدید در عمل نیاز به درک مشتری از فرایند کسب وکار میان سهامداران دارد. بنابراین مدل سازی فرایند کسب وکار واحد شفاف درک درستی از آنچه که یک کسب وکار است و چگونگی عملکرد آن به دست می دهد. چنین مدل سازی منجر به درک کسب وکار و تنظیم شدن اطلاعات سیستم با کسب وکار می شود. علاوه بر این موقعیت های متعددی وجود دارد جایی که مفید بودن این روش ها به اثبات رسیده است از جمله برنامه های بهبود افزایشی مانندTQM  (مدیریت کیفیت جامع) و برنامه تغییر بنان مانند BPR (فرایند کسب و کار مهندسی مجدد)

روش ها و ابزارهای مختلفی در طراحی سایت برای مدل سازی فرایند کسب وکار توسعه یافته اند. این روش ها و تکنیک ها معمولا به سه سطح طبقه بندی می شوند:

در سطح بالا چارچوب مدل سازی سرمایه گذاری مانند CIMOSA, GIM, PERA   وجود دارد که مرجع عمومی از روش ها و ساختار برای تمام چرخه حیات کسب وکار تهیه کرده است. سطح میانی شامل شی گرایی و روش های ساخت یافته مانند زبان مدل یکپارچه سازی (UML) و SADT  میباشد. علی رغم تفاوتشان هر دو روش ،روش های مدل سازی اساسی سیستم عمومی هستند.

تبلیغات و کسب و کار الکترونیکی

سطح انتهایی شامل روش های مدل سازی خاص برای مقاصد خاص است. در ابتدا دیدگاه های کاربردی و سازمانی مانند IDEFO ,و چارت سازمانی مورد استفاده قرار میگرفتند اخیرا برای عملی شدن این خواسته ها تعدادی از دیدگاه ها که شامل اطلاعات ، تصمیم گیری ، اقتصاد ،دیدگاه های پویا ،DFD  ،  GRAI، ABC  ، PETRI-NET توسعه یافته اند.

این متدها بطور گسترده برای مدل سازی کسب وکار اینترنتی و اغلب بصورت ترکیبی استفاده میشود. با توجه به تعداد روش های موجود موضوع اصلی انتخاب روش مناسب است. دیدگاه ما در طراحی سایت برای ایجاد انواع جدید مبنایی برای ثبت شد که در آن مدل های جدید می توانند از ترکیب زیر فرایند های مدل های قدیمی ایجاد شوند.

یک فرایند کسب وکار موجود به مجموعه ایی از زیر فرایندها شکسته میشود و چگونگی ایجاد ترکیب جدید از آن زیر فرایند و چگونگی بیشینه ساختن پیشرفت ترکیبی در حالی که هر یک از ترکیب ها کنترل می شوند اهمیت دارد.  روش ترکیب جدول رشد یافته برای سرور NDP پیشنهاد قوی است روش های سیستمی ترکیبی قابل توجه از راه حل های جز به جز در حالیکه پاره ای از توضیحات جهت کمک به کاهش تعداد کلی ترکیب ها ارائه میدهد میسر میسازد.

دیدگاه ها بسته شده است