بایدو جلوتر از گوگل زد!

عامل های هوشمند موثر در تجارت الکترونیک
2015-12-13
نمایشگاه الکامپ ۹۴ با حضور درنیکا
2015-12-14

بایدو جلوتر از گوگل زد!

در طراحی سایت اخباری مطرح می شود که شاید جالب باشد، مثلا در حوزه مربوط به گوگل که تقریبا می توان گفت ارتباطاتی هم با طراحی سایت و طراحی وب دارد.

علاوه بر گوگل که آن را موتور جستجو گر بسیار قوی ای می دانیم، این بار چینی ها هم دست به کار شده اند و بایدو را راه اندازی کرده اند. بزرگترین موتور جستجوی چینی که از دسته پر تعدادترین کشور دارنده کاربر اینترنت می باشد که اشغالش کرده اند. بر اساس سایت الکسا ۱۰ عدد وب سایت برتر جهان هستند که بسیار پربازدید هستند و بیشترین ترافیک اینترنتی را دارند، به ترتیب که آن ها را نام ببریم : گوگل، یاهو، یوتیوب، فیس بوک، ویندوز لایو، ام اس ان، ویکی پدیا، پلاگر، مای اسپیس و بایدو. با این پیشرفت هایی که روز به روز شاهد هستیم در جهان رخ می دهند، این وب سایت چینی توانسته در لیست ۱۰ وب سایت پر بیننده قرار گیرد.

بایدو جلوتر از گوگل زد!

اگر هم کنجکاو شدید که بدانید این وب سایت بایدو کجاست، به این آدرس http://baidu.com مراجعه کنید. گفته می شود در حال حاضر چین با ۲۹۰ میلیون کاربر اینترنت بالاترین تعداد کاربر را در دنیا دارد؛ با این وجود ضریب نفوذ اینترنت در این کشور با توجه به جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری اش حدود ۱۹ درصد است که از متوسط جهانی پایین‌تر است. در هر حال الان این وب سایت با رتبه ای که با تعداد بازدیدکنندگانش به دست آورده است، توانسته جز رقبای گوگل و یاهو محسوب شود. هم چنین در کشور تایوان دارای رتبه ۱۹ و در کره جنوبی دارای رتبه ۲۳ است. به طور نمونه، اگر در سایت بایدو شما عبارت «Photoshop CS3» را جست‌ و جو کنید سه نتیجه نخست آن شما را به سایت‌هایی راهنمایی می کند که به وسیله آن ها می توانید این نرم افزار را به‌ صورت رایگان و قفل شکسته دانلود کنیداین در حالی است که لینک سایت رسمی ادوبی واقع در چین که قاعدتا باید در رتبه نخست قرار بگیرد در رتبه ششم این جست‌وجوگر قرار گرفته است. این تجربه در رابطه با بسیاری دیگر از نرم افزارهای معروف مانند« Googl2008 AutoCad»،« Google Earth Pro»، «Camtasia Studio»، «۳DS Max»، «Maya» نیز برای کاربران پیش خواهد آمد. به گونه‌ ای که سایت رسمی ادوبی حتی در صفحه نخست جست‌وجوها نیز جای نمی گیرد. حتی با وجود قوانین سخت‌ گیرانه حفظ حقوق مالکیت معنوی نرم‌افزارها در کشور چین می باشد، این سایت توانسته است محبوبیت فراوانی در بین چینی ها کسب کند.

در‌باره بایدو
تقریبا دو سوم بازار تبلیغات آنلاین در چین توانسته به تسخیر این کشور درآید. هم چنین نتایج حاصل از آخرین مطالعات انجام شده در کشور چین نشان م دهد ۷۰ درصد از کاربران این کشور برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به موتور جست‌وجو بایدو یا گوگل مراجعه می کنند. در ضمن گفتنی است برای جلوگیری از هر اهانتی به دولت چین، یا یروز مشکلات برای دستگاه های دولتی، این سرویس جدید که baidupedia نامگذاری شده شدیداً کنترل می شود.

دیدگاه ها بسته شده است