تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی

مزایای استفاده از CSS3
2015-10-21
درباره برندسازی چه می دانید؟!
2015-10-22

تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی

اشتباهات ممکن در تجارت الکترونیک در شبکه های اجتماعی

صاحبان کسب و کار اینترنتی باید از قبل از اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی متوجه باشند. بنابراین عوامل خارج از تجارت زیادی وجود دارد که باعث اشتباه و شکست می شود. در حالی که مطالب زیادی در مورد بهترین تکنیک های مواجهه با شبکه های اجتماعی وجود دارد. به همین دلیل ما به دنبال مشخص کردن اشتباهات رایجی هستیم که در برخورد با شبکه های اجتماعی در اینترنت مارکتینگ یا تجارت الکترونیک رخ می دهد.

۱٫تمرکز بر کمیت دنبال کنندگان شما نه کیفیت آنها

بسیار خوب و فوق العاده است اگر ما صدها دنبال کننده در شبکه های اجتماعی خود داشته باشیم، اما آنها خیلی به کار نمی آیند، اگر دنبال کننده های شما به حرفه ی شما علاقه نداشته باشند. ۶۰% مردم محصولات را در فیس بوک به اشتراک می گذارند، بنابراین شما به یافتن افراد علاقه مند به کار خود نیاز دارید.

۲٫به صورت مرتب پست های مشغول کننده قرار ندهید

به روز رسانی ها می تواند بسیار جذاب باشد. برای کاربران بروزسانی ها یا همان آپ دیت ها می توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. بیش از ۱۷۶ میلیون  نفر در دنیا محصولات خود را به صورت آن لاین در سال خریداری می کنند. بنابراین نیاز دارند که به آنها توجه شود.

اشتباهات ممکن در تجارت الکترونیک در شبکه های اجتماعی

۳٫دنبال کننده های خود را به مشتریانتان تبدیل نکنید

مکالمه ها و گفتگو ها برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. داشتن هزاران کاربری که پست های شما را به اشتراک بگذارند بسیار عالی است، اما اگر  شما به آن ها بصورت مستقیم به عنوان مشتری نگاه نکنید و سعی در فروش کالای خود کنید تا زمانی که آنها خود تمایل به خرید داشته باشند اشتباه است. زیرا تنها ۱۲% افراد در شبکه های اجتماعی از تبلیغات اقدام به خرید خواهند کرد. شما باید مطمئن شوید تبلیغتان چشم گیر باشد.

۴٫بروی کانال های فراوانی در شبکه های اجتماعی تمرکز کنید

مگر اینکه شما فردی را به صورت ویژه برای انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی استخدام کنید، به خاطر گستردگی شبکه های اجتماعی موجود انرژی بسیاری را باید صرف فعالیت در کانال اجتماعی کنید، فیس بوک به تنهایی ۱٫۲۳ میلیارد کاربر در سرار جهان دارد که این جایی است که شما باید تمرکز کنید.

۵٫نداشتن شخصیت برند

اگر مردم فکر کنند که پست های شما خیلی عمومی و کسل کننده می باشد، کمتر به دریافت آنها یا خرید علاقه نشان خواهند داد. شما باید مطمئن باشید که پست هایی که قرار می دهید بروز باشد. برای این اطمینان شما می توانید این کارها را به یک مدیر شبکه های اجتماعی اختصاص دهید که تقریبا ۲۲% کمپانی ها از این مدیران استفاده می کنند.

۶٫هرز گفتن

یکی از چیزهایی که باید رعایت کنید جلوگیری از اسپام ها یا حرف­های گزاف است، اگر دنبال کننده های شما احساس کنند که شما دارید گزافه گویی می کنید و پست های بی هدف قرار می دهید، به سادگی از دنبال کردن شما پشیمان خواهند شد. امروزه به طور متوسط ۱۴٫۵ میلیارد پیام به صورت اسپم منتشر می شود.

۷٫نداشتن استراتژی

به صورت کورکورانه و بی هدف فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی ایده ی خوبی نیست. شما به یک استراتژی قوی و دقیق برای فعالیت در این شبکه ها نیاز دارید. ۵۳% فعالان تجارت الکترونیک از شبکه های اجتماعی برای افزایش مشتریان خود استفاده می کنند که ۹۰% آن ها دارای استراتژی های خاص خود هستند.

دیدگاه ها بسته شده است