مزایای استفاده از CSS3

پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت
2015-10-21
تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی
2015-10-21

مزایای استفاده از CSS3

مزایای استفاده از CSS3

CSS مخفف عبارت cascading style sheet می باشد که زبان نشانه گذاری وب می باشد که ورژن قدیمی آن CSS2  بود و توسط CSS3  بهبود قابل توجهی یافته است. در این مقاله می خواهیم مزایای استفاده از CSS3 را بیان کنیم.

۱٫سازگاری با نسخه های قدیمی تر

یکی از بهترین و بارز ترین مزیتش، سازگار بودن با نسخه های قبلی می باشد. طراحان سایت مجبور به طراحی مجدد طرح های قبلی خود نمی باشند؛ به دلیل این که این زبان جدید می تواند بر روی نسخه های قبلی خود کار کند.

۲٫ساده و مستقل

برخلاف سی.اس.اس۲ که به عنوان یک پکیج بزرگ معرفی شد، ورژن سوم آن یک ماژول کوچک می باشد که می تواند برنامه های ساده و راحت ایجاد کند. نشان گرها، رنگ ها، پس زمینه ها و حاشیه، جلوه های متن، تبدیلات سه بعدی. رابط کاربری برخی از ویژگی های مفیدی هستند که توسط این ورژن سوم سی.اس.اس معرفی شده است.

۳٫تغییرات کاملا راحت و آسان

به دلیل اینکه این نسخه به ماژول های کوچکتر شکسته شده است، خیلی ساده تر می شود تا قسمتی از آن را به صورت مجزا تغییر داد بدون اینکه لازم باشد تا یک تغییر کلی در ماژول ایجاد کرد. یکی دیگر از قابلیت های اساسی آن سازگاری با انواع پلتفرم ها است که  می تواند در نسخه های موبایل به خوبی نمایش داده شود.

مزایای استفاده از CSS3

۴٫سرعت بالا

وجود یک زبان مستقل که وابسته به زبان جاوا اسکریپت نمی باشد. ورژن سوم آن بسیار سریع تر از نسخه های قبل خود بارگزاری می شود. این نسخه بسیار سازگار با انواع مرورگر ها می باشد. ماژول های آن به تنهایی به صرفه جویی در زمان پیاده سازی تا اتمام کار کمک می کنند.

۵٫پس زمینه های جذاب

پس زمینه های مهیج و جذابی را می توانید با کمک سی.اس.اس۳ ایجاد کنید. این ماژول به طراحان اجازه می دهد تا بتوانند خیلی ساده به تغییرات در ابعاد و متناسب کردن با پروژه های مختلف بپردازند.

۶٫متن و حاشیه

هم چنین به طراحان سایت اجازه می دهد تا بتوانند از بُردر ها بر روی صفحات وسایت استفاده کنند. این ویژگی به بهتر نمایش داده شدن صفحه کمک میکند. همچنین با ویژگی های متنی که دارد، کمک می کند تا بتوانید مطالب مهم را به صورت بارز تر نمایش دهید.

۷٫تصاویر و انیمیشن ها

گذشته از کد زنی ساده، در یکی از بهترین قابلیت های خود کمک کردن به ارتقای وب سایت می باشد. در واقع این امکان را فراهم می کند تا تصاویر مختلف را به صورت یکپارچه در وب سایت قرار دهید. این تصاویر می تواند شامل تصاویر سه بعدی نیز بشود. ویدئوها و انیمیشن نیز به همین صورت می تواند با استفاده از این ویژگی ها در وب سایت قرار گیرد.

۸٫تست سریع و آسان

نسخه ی قبلی CSS نیازمند زمان زیادی برای آزمایش و یافتن خطا می باشد. اما با نسخه جدید، ورژن سوم آن که دارای ماژول های سبک تر و کوچکتر است قسمت های پروژه را به صورت جداگانه بررسی و خطایابی می کند. در ضمن کاربر می تواند به صورت یکپارچه کل پروژه را بررسی کند.

دیدگاه ها بسته شده است