تصاویر پس زمینه و طراحی سایت؟!

آیا می دانستید قالب سایت هم در سئو تاثیر دارد؟!
2015-10-11
افزایش بازدید سایت بعد از طراحی سایت
2015-10-11

تصاویر پس زمینه و طراحی سایت؟!

تصاویر پس زمینه و طراحی سایت؟!

روز به روز با گذشت زمان، تغییراتی نیز در طراحی سایت به وجود آمده است. استفاده از تصاویری با کیفیت بالا در سایت های امروزی به کاری معمول تبدیل شده است و بسیار رواج پیدا کرده است، مخصوصا این که از چنین تصاویری برای پس زمینه وب سایت استفاده می شود. امروزه طراحان وب سایت نیز به این کار بیشتر علاقه نشان می دهند و بیشترین دلیل هم به این برمی گردد که استقبال کاربران بیشتر شده است. کاربران امروزی این سبک طراحی سایت را بیشتر از سبک قدیمی که معمولا شامل متن ها و ستون بندی ها بودند، می پسندند. البته استفاده از تصاویر پس زمینه در وب سایت مشکلاتی نیز به دنبال دارد و بزرگترین مشکل آن هم می تواند به این برگردد که با بالا بودن کیفیت تصویر حجم صفحه سایت هم بالا می رود و این گونه است که سایت به کندی لود می شود. اما چنین مشکلی نیز با افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت قابل حل می باشد. هرچند بیشتر کاربران دارای اینترنت با سرعت پایین هستند ولی در عوض سایت هایی که با پس زمینه طراحی می شوند ارتباط بهتری با کاربر بر قرار می کنند و کاربر با ورود به سایت قبل از اینکه اطلاعاتی را مطالعه کند با دیدن تصویر به موضوع سایت پی می برد.

استفاده از تصاویر پس زمینه تاثیری بسیار در ارتباط با کاربر دارد؛ در واقع در طراحی سایت با تصاویر پس زمینه باید تصویر را مطابق با زمینه فعالیت سایت انتخاب کنیم. همچنین باید تصویری که برای پس زمینه سایت انتخاب می کنیم، دارای مفهوم و پیام رسان باشد تا بهتر بتواند مشتری را به خود جذب کند. با انجام چنین کاری ذهن کاربر را برای ادامه فعالیت در سایت آماده می کند و باعث درگیری عاطفی کاربر با وب سایت می شود. تصویر پس زمینه مرتبط با فعالیت سایت می تواند بهتر از شعار های متنی و قالب های خسته کننده هدف سایت را به کاربر انتقال دهد.

تصاویر پس زمینه و طراحی سایت؟!

حتی تصاویر پس زمینه نیز در طراحی سایت، بر سئوی آن هم تاثیر گذار می باشد. همان طور که می دانیم سئوی وب سایت نقش بسیار مهمی را در موفقیت وب سایت بعد از طراحی وب سایت دارد و یکی از مهم ترین المان ها در رنکینگ وب سایت برای موتورهای جستجو همین تصویر پس زمینه می باشد. پس تصویری که انتخاب می کنیم اگر دارای حجم بسیار بالایی باشد، نیز در لود شدن صفحه بسیار تاثیر دارد. برای جلوگیری از این مورد باید تصاویر استفاده شده در وب سایت بهینه شوند، برای اینکار باید تصاویر را ادیت کرد. البته برخی از این تصاویر حتما باید با حجم مناسب در صفحات وب سایت قرار داده شود مثل استفاده برای پس زمینه و غیره که برای این کار باید بین حجم فایل تصویر و کیفیت آن بالانس ایجاد شود تا تصویر هم حجم مناسب و هم نمایش زیبا و چشم گیری داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده است