جایگزین کردن متن در Notepad++

پاک کردن کامنت های کد یک فایل در notepad++
2015-08-31
ساخت منوی کشویی خوب با CSS
2015-09-03

جایگزین کردن متن در Notepad++

جایگزین کردن متن در Notepad++

برای بسیاری از شما عزیزان رخ داده است که در هنگام طراحی سایت خود که ممکن است با Notepad++ کار کنید، گاهی اوقات پیش آید که شما می خواهید از بین کدهای یک یا چند سند، عبارتی را پیدا کرده و با یکی دیگر جایگزین کنید. قابلیت جایگزین کردن متن در Notepad++ امکان عملی شدن این کار را در همان پنجره Find and Replace به شما می دهد. به این صورت که نحوه کار آن بدین صورت است که ابتدا پنجره Replace را باز می کنید و متنی را که می خواهید در سند در Notepad++ جستجو شود را در یک کادر، و متن جایگزین شونده را در کادر دیگر وارد می کنید، و بروی دکمه Replace کلیک می کنید. این کار زمان زیادی نمی برد و در کمتر از ثانیه کار شما به انجام می رسد.

جایگزین کردن متن در Notepad++

در مطالب قبلی اشاره کردیم که چطور با گزینه های موجود در Notepad++در پنجره Find می توانید به راحتی در پیدا کردن یک عبارت در بین چندین خط کد و یا چندین سند، کار کنید. اما در این بخش با عمل جایگزین کردن در Notepad++که مکمل یافتن یک عبارت است آشنا می شوید. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که باید پنجره Replace در Notepad++ را باز کرده و اگر طریقه باز کردن پنجره Find را یاد گرفتید، به همان صورت اقدام کنید و سپس بروی سربرگ Replace کلیک کنید. از فهرست Search و نوار ابزار هم می توان استفاده نمود.

قابل ذکر می باشد که در این پنجره باز شده در Notepad++ شما باید در قسمت Find What عبارتی را که می خواهید با عبارت جایگزین شونده، تعویض کنید تا مقدار جدید را وارد کنید. در بخش Replace with هم عبارت جایگزین شونده را وارد کنید. حال با کلیک بروی دکمه Replace در سمت راست پنجره، یکی یکی  عبارات شما در سند جایگزین می شوند. ولی اختیارات دیگری هم در این پنجره برای شما موجود است که به آنها اشاره می کنم.

اعمالی که دکمه های سمت راست پنجره انجام می دهند به ترتیب برای شما شرح می دهیم :

  • Find Next: رفتن به سمت جلو یا عقب سند برای یافتن عبارتی که شما به دنبال آن هستید، بدون جایگزینی
  • Replace: جایگزین کردن همان عبارت انتخابی با مورد جایگزین شونده
  • Replace All: جایگزین کردن تمام عبارات موجود در سند با مورد جایگزین شونده
  • Replace All in All opened Documents:  عبارت جایگزین شونده را در همه اسنادی که در برنامه باز است جایگزین می کند.
  • Close: پنجره را می بندد.

اگر می خواهید عمل جایگزین شدن در یک قسمت، مثلاً قسمتی که با کشیدن موس بروی چندین خط از کدها انتخاب شده است، اعمال شود، باید گزینه In selection را انتخاب کنید، تا بقیه سند از عمل جایگزین در امان بمانند.

دیدگاه ها بسته شده است