پاک کردن کامنت های کد یک فایل در notepad++

پیکربندی FileZilla جهت تبادل اطلاعات امن SFTP
2015-08-31
جایگزین کردن متن در Notepad++
2015-09-01

پاک کردن کامنت های کد یک فایل در notepad++

پاک کردن کل توضیحات کد یک فایل در notepad++

بسیاری از برنامه نویسان عزیز که شروع به برنامه نویسی می کنند، که ممکن است این برنامه نویسی یا برای طراحی سایت باشد و یا این که در زمینه های دیگر باشد، در کنار کد های نوشته شده در طول کدنویسی، لازم است که پاک کردن کامنت های کد یک فایل در notepad++ انجام شود. حتی ما می‌دانیم در بین کدهایی که می‌نویسیم، توضیحاتی که می دهیم، توسط مفسر ترجمه نمی‌شود. در صورتی که نیاز دارید توضیحات یا همان کامنت‌ های یک یا چند فایل را به صورت یکجا حذف کنید، می توانید ترفندی که برای شما بازگو می کنیم را پیاده کنید و از این ترفند استفاده بهینه کنید. حتی ممکن است که خیلی اوقات خواسته باشید متن های توضیحی موجود در بین کدهای قالب سایت یا وبلاگ خود را بدون صرف وقت حذف کنید. برای این کار ما از نرم افزار Notepad++ استفاده می‌کنیم که علاوه بر رایگان و سبک بودن، دارای امکانات زیادی مثل امکان پاک کردن کل توضیحات کد یک فایل می‌باشد.

این گونه باید شرح داد که برای هر نوع فایلی اول شما نیاز دارید بدانید که توضیحات هر زبان برنامه نویسی به چه صورتی در بین کدها درج می‌ شود. به طور مثال در جاوا اسکریپت خطی که در ابتدای آن // آورده شده یک متن توضیحی است. در HTML هم این گونه است : <!– –>.

پاک کردن کامنت های کد یک فایل در notepad++

بعد از این قضایا حالا باید پنجرۀ Find رو باز کنید یا از کلید های میانبر Ctrl+F استفاده کنید. بعد از این مرجله به سربرگ mark بروید و آن عبارتی که در ابتدای خط توضیحی وارد شده و شما می‌خواهید کل آن متن را حذف کنید را در جعبۀ Find what وارد کنید. هم چنین گزینۀ Bookmark Line را حتماً فعال کنید و روی Mark All کلیک کنید. حالا تمامی عبارتی که (//) تعیین کرده بودید، به حالت علامت گذاری شده در خواهد آمد.

پنجره Find

حالا از فهرست متنی بالای نرم افزار notepad++ به این مسیری که می گوییم بروید و روی دستور مورد نظر کلیک کنید: Search > Bookmark > Remove Bookmarked lines

طراحی سایت

حالا بعد از این مراحل شاهد خواهید بود که تمامی کامنت‌ ها یا متن‌ های توضیحی کدهای شما به یکباره پاک می‌ شوند و در زمان و وقت شما بسیار صرفه جویی خواهد شد.

طراحی سایت و بهینه سازی سایت

البته روش‌ های دیگری نیز برای پاک کردن کل توضیحات کد یک فایل در Notepad++ وجود دارد که یکی دیگر از آنها استفاده از عبارات منظم یا Regex می‌باشد. می‌توانید در پنجرۀ Replace عبارت (.*)//(.*) را وارد کنید و مطابق شکل زیر قسمتی از متن که ساختارش برابر Regex ای که در اینجا وارد کردید را با یک فضای خالی جایگزین کنید.

دیدگاه ها بسته شده است