دکمه های نامرئی در طراحی سایت

نحوه برخورد گوگل با پست مهمان
2015-10-20
منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟
2015-10-21

دکمه های نامرئی در طراحی سایت

دکمه های نامرئی در طراحی سایت

امروزه توجه بیشتر طراحان سایت به سوی طراحی های ظریف و ساده جلب شده است. یکی از همین طراحی های ساده، تکنیک دکمه نامرئی می باشد که یکی از نمونه های طراحی سایت های ظریف و ساده است و در طراحی فلت و  در هیرو هدرها کاربرد دارد. حال در مبحث طراحی سایت به توضیح این گزینه می پردازیم و در ادامه برایتان شرح می دهیم.

دکمه نامرئی در طراحی سایت چیست؟
در واقع این دکمه یک المان شفاف با قابلیت کلیک می باشد که در همه جا می تواند قرار گیرد. اغلب در صفحه اصلی سایت قرار می گیرد و برای جلب نظر کاربر و هدایت آن به بخش های دیگر کاربرد دارد. معمولا برای طراحی این نوع از دکمه ها مانند دکمه های دیگر از اشکال هندسی استفاده می کنند. که مانند شیشه شفاف هستند و معمولا این دکمه ها از دکمه های معمولی بزرگتر هستند و در مکان هایی قرار می گیرند که قابل رویت باشند. برای نمونه یکی از استفاده های این دکمه های نامرئی، دکمه هایی است که اطراف صفحه نمایش iphone دیده می شود. از دکمه ها نامرئی برای بهبود بخشیدن به تکنیک هیرو هدر استفاده می کنند. بهره بری از این تکنیک در هنگام طراحی سایت در عین اینکه امکان کلیک را فراهکم می کند موجب عدم تمرکز کاربر بر روی تصویر نمی شود. هم چنین باید اشاره کرد که درون چنین دکمه هایی خالی بوده و دارای خطوط خارجی ساده می باشند. به همین دلیل به آن ها Ghost Button یا دکمه های روح مانند هم گفته می شود. اندازه دکمه های نامرئی اغلب بزرگ تر از اندازه معمول دکمه های قابل کلیک می باشد و در مکان های برجسته و مهم قرار می گیرند، برای نمونه در وسط صفحه نمایش بیشتر دیده می شوند.

دکمه های نامرئی در طراحی سایت

عناصر طراحی دکمه های نامرئی را می شناسید؟!

این تکنیک هم همانند سایر تکنیک ها از این سری اصول پیروی می کند که برخی از آن ها را برای شما بازگو می کنیم.

  • دکمه ساخته شده باید تو خالی باشد.
  • در اطراف آن یک قالب از اشکال هندسی وجود دارد برای جدا سازی از تصویر زمینه.
  • دارای یک متن ساده.
  • رنگ آن ها اصولا مشکی یا سفید است.
  • از سایر دکمه ها بزرگتر هستند.
  • باید در مکانی که در دیدراس کاربر است قرار گیرد.
  • در طراحی می توان از یک یا چند دکمه نامرئی استفاده کرد.
  • اغلب در طراحی های فلت کاربرد دارند

استفاده از این دکمه ها در هرگونه طراحی وب سایت و برنامه های موبایل مشاهده شده است. اما بیشترین کاربرد آن ها در طراحی های وب سایت های تک صفحه، مینیمال و تقریباً مسطح می باشد. این سبک از دکمه های وب همچنین در میان طراحی هایی که از تصاویر تمام صفحه استفاده کرده اند رواج دارد. دلیل محبوبیت این المان کوچک و کاربردی آن است که به راحتی می تواند با تصاویر و المان های دیگر ادغام شود بدون آنکه تمرکز بصری بیننده را برهم زند.

دیدگاه ها بسته شده است