نحوه برخورد گوگل با پست مهمان

شرح مناسب توضیحات متا از دید سئو
2015-10-20
دکمه های نامرئی در طراحی سایت
2015-10-21

نحوه برخورد گوگل با پست مهمان

نحوه برخورد گوگل با پست مهمان

مت کاتس در بیانیه ای به طور صریح پست مهمان را همانند تاکتیک های قدیمی لینک سازی منسوخ اعلام کرد. به عنوان مدیریت سایتی که پست های مهمان را می پذیرد ، این بیانه از طرف پلیس اینترنت ( گوگل) می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

البته لازم به توضیح است که در هیچ یک از بیانیه های کاتس پست مهمان ، به طوری که وی روش های لینک سازی را از رده خارج کرد ، کاملا منسوخ اعلام نشد بلکه نکته ی اصلی روش های تکراری مربوط به پست مهمان بود که باید روش های جدید و کارامد تری جایگزین می شد. کاتس افزود: زمان پست مهمان به پایان رسیده و این کار به یکی از روش های اسپم تبدیل شده است. در کل پذیرفتن پست های مهمان توصیه نمی شود، مگر در شرایطی که فردی تضمین شده یا کسی که شما به خوبی او را می شناسید قصد پست گذاشتن در سایت شما را داشته باشد. همچنین نباید به ایجاد پست های مهمان در سایت هایی که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تکیه کنید، این امر درست مانند لینک سازی در سایت های اشتراک گذاری لینک است و توصیه نمی شود.

نحوه برخورد گوگل با پست مهمان

پس تکلیف سایت هایی که تا کنون پست های مهمان را می پذیرفتند، چه می شود؟

تا کنون پست های زیادی توسط این گونه سایت ها پذیرفته شده اند و این امر برای تولید حجم زیاد محتوا با استفاده از تیم نویسندگی نسبتا کوچکی انجام می شود. این سایت ها در ازای محتوای رایگانی که نویسندگان در سایت آن ها می نویسند لینکی به سایت یا پروفایل های اجتماعی نویسنده به عنوان امضای وی می دهد. و این امر نه تنها به موضوع لینک سازی مربوط نمی شود بلکه به منظور کمک به خواننده برای پیدا کردن مطالب بیشتری از آن فرد می باشد. اما با توجه به این بیانیه ی آخر باید مروری بر قوانین جدید داشته باشیم. به گفته ی “ریشی لاخانی” : بهترین حالت این است که به هیچ عنوان حجم بالای پست های غیر عضو به خصوص با کیفیت پایین را قبول نکنید. در هر صورت پست های بی اساس اسپم شناخته می شوند.

ریچارد باکستر نیز پیشنهاد می کند که حتی الامکان پست های ارسالی را بررسی کرده و بهترین آن ها را برای بارگذاری در سایت انتخاب کنید. شما باید دقت زیادی را برای شناخت و انتخاب افراد داشته باشید. و همیشه این سوال را در ذهن داشته باشید که آیا این نویسندگان در درجه ی اول اشخاص واقعی هستند و بعد از آن چه موقعیتی از نظر اجتماعی دارند. پس ازاطمینان از این موارد باید در خصوص تخصص و آگاهی آن ها در زمینه ای که قصد نوشتن در باره آن را دارند تحقیق نمایید. روش پست مهمانی که مت کاتس به آن اشاره کرد به وضوح اسپم شناخته خواهد شد ، چرا که هیچ اثری از نظارت مدیر سایت در پست ها به چشم نمی خورد. از آنجایی که با گذشت زمان تعداد وبلاگ نویسان، مقاله نویسان، مدیران سایت و خلاصه دست اندرکاران تولید محتوا بیشتر می شود باید هوشیارانه تر و محتاط تر نسبت به پذیرفتن مطالب و پست های ارسالی عمل کرد و تا جایی که ممکن است کار تولید محتوای سایت به عهده ی خود فرد باشد.

نحوه ی عملکرد گوگل در برابر کیفیت پست های مهمان چگونه می باشد؟

مت کاتس در ادامه ی صحبت های خود توضیح داد که روی سخنانش با بلاگ هایی که چند نویسنده دارند نیست و مزایای وبلاگ نویسی را نباید نادیده گرفت.

سوال اصلی این که پیش می آید این است که گوگل چگونه تفاوت های پست های با کیفیت و یا اسپم را تشخیص می دهد؟

بعضی بر این عقیده اند که در هر حال داشتن حجم بالای پست مهمان در سایت ریسک می باشد و ممکن است از طرف گوگل همانند تکنیک های اسپم لینک سازی شناخته شود. اما باید در نظر گرفت پست هایی که مرتبط به موضوع سایت ایجاد می شوند و لینک های آن ها به محتوای سایت مربوط است مشکلی ایجاد نخواهند کرد و اگر لینک ایجاد شده در آن متعلق به سایت معتبری باشد برای سایت میزبان مفید است.

” آیا گوگل تفاوت بین خوب و بد را تشخیص می دهد؟”؛ هنوز پاسخی مشخص برای آن نیست!

ریچارد باکستر پاسخ می دهد: البته که گوگل تا حدی از عهده ی این تشخیص برآمده ، اما با این وجود برای تشخیص پست “خوب”، “قابل قبول” و “بد” بی نقص نیست و هنوز اشکالات زیادی در نتایج آن به چشم می خورد. از نظر من زمانی که لینکی نیاز به تحلیل و بحث دارد تا در مورد کیفیت آن نظر داده شود، نشان می دهد که به اندازه ی کافی خوب نیست و این تشخیص از جانب زبان ماشین بسیار مشکل است.همانطور که با انتشار نسخه های اولیه ی پاندا و پنگوئن مشاهده کردیم، همانطور که رتبه ی بسیاری از سایت ها به اشتباه ارتقا یافت، رتبه ی برخی دیگر به شدت کم شد. به همین دلیل من فکر می کنم برنامه نویسی برای تشخیص این گونه مسائل علاوه بر سخت بودن می تواند موجب لطمه دیدن بسیاری از سایت ها شود.

اما در مورد پست مهمان؛ هنوز هم با ارزش است؟

تا حدودی بله,البته تا جایی که به قصد لینک سازی انجام نگیرد. اکنون تاکید ما بر روی گرفتن تعهد بیشتر از نویسندگان پست مهمان است و پست هایی که به منظور جمع بندی مطالب دیگر باشد را نمی پذیریم. در گفته های کوین گیبن نیز می توان دریافت که راه های این چنینی برای ارتقای رتبه همیشه مفید بوده و هستند اما زمانی که از آنها بیش از حد و به عنوان راهی برای تغییر نتایج واقعی استفاده شود مشکل ساز خواهند بود. بنابراین شما باید از دریچه ی چشم گوگل به این مسائل نگاه کنید و مطالبی را تولید کرده یا برای اضافه کردن به سایت خود بپذیرید که برای مخاطب جذاب و مفید باشد. و از انتشار پست ها با نویسنده های ناشناس به شدت خودداری کنید. پست مهمان از نظر گوگل برای انتشار مطالبی استفاده می شود که تیم اصلی نویسندگان سایت قادر به تولید آنها نباشد. و در نهایت مطالبی که به این منظور تولید می شوند بسیار مفید و موثر خواهند بود.

1 دیدگاه

  1. mani گفت:

    ممنون از پست خوبتون