منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟

دکمه های نامرئی در طراحی سایت
2015-10-21
پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت
2015-10-21

منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟

منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟

مفهوم سایه ای که بیان کردیم، در واقع از طراحی سطح الهام گرفته است، و تقریبا از یکسال گذشته بود که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت در این رویکرد تاثیر بیشتری از نظر بصری بر مخاطب القا می شود.

حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که طراحی سایه کشیده چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟ باید اشاره کنیم که اصطلاح سایه کشیده و بلند از عکاسی و نورپردازی گرفته شده است، اما این تکنیک در طراحی سایت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به این صورت که در این روش یک سایه بلند و طولانی در اجزای طراحی مسطح به کار می رود که اغلب در زاویه ۴۵ درجه شکل قرار می گیرد و آن شی را بازتاب می کند.

منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟

استفاده از این روش می تواند تاکید بیشتری روی شکل ایجاد نماید. به نظر می رسد که کلیه طراحان در زمینه طراحی سایت به صورت همزمان به این رویکرد جذب شده اند و همه از یک ایده پایه استفاده می کنند. حتی بسیار مشاهده شده است که اغلب این سایه ها به سمت گوشه پایین سمت راست شی و در زاویه ۴۵ درجه کشیده می شوند. با این حال برخی از طراحان در طی پروسه طراحی سایت، نیز از زاویه ۱۲۰ درجه برای این مورد استفاده می نمایند. به یاد داشته باشید که از این روش تنها برای اجزای کوچک مانند آیکون ها و دکمه ها استفاده می شود. این رویکرد روشی نیست که طراحان سایت در کل جریان طراحی سایت خود از آن بهره برده و استفاده کاملی داشته باشند. اغلب می توان چنین دریافت که افزایش استفاده از این رویکرد در زمان طراحی iOS 7 اتفاق افتاده است. در آن زمان طراحان به شدت در تلاش بودند تا در زمینه طراحی آیکون ها خلاقانه عمل کنند.

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از سایه طولانی الهام گرفته شده از طراحی مسطح می باشد و شاید بتوان آن را به عنوان گونه ای از طراحی مسطح نیز در نظر گرفت و یا حتی می تواند از آن به عنوان طراحی نسبتاً مسطح نیز یاد کرد. در واقع در استفاده از سایه طولانی و کشیده به خطوط و اشکال ساده توجه می شود یعنی همانند طراحی مسطح که توجه بسیاری باید به آن داشت. با این وجود برخی چنین ادعا می کنند که به موجب استفاده از سایه در این طراحی نمی توان آن را طراحی کاملاً مسطح نامید. چرا که همانطور که می دانید طراحی مسطح به یک طراحی ساده و بدون بعد و سایه گفته می شود.

دیدگاه ها بسته شده است