روش های حفظ مشتری چیست؟

کامنت مارکتینگ
اصول کامنت مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟
2020-12-27
موشن گرافیک
موشن گرافیک چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟
2021-01-03

روش های حفظ مشتری چیست؟

حفظ مشتری چه نکاتی دارد؟

برای کسب درآمد فقط جذب مشتری کافی  نیست. بلکه باید در کنار آن مشتری هایی که جذب تان شده اند را هم حفظ کنید.

درواقع همزمان با حفظ هزینه و انرژی برای جذب مشتریان جدید، باید به توقیت ارتباط خود با مشتریان قبلی توجه داشته باشید. به کمک روش های حفظ مشتری که در ادامه برایتان آن آورده ایم، از همین امروز برای داشتن آن ها و ترغیب شان اقدام کنید.

با ما همراه شوید و چند دقیقه ای درصورت اهمیت کسب و کارتان، وقت بگذارید!

روش های حفظ مشتری

  1. باید با مشتری طوری رفتار کنید که تنها مشتری شماست.

بسته به اینکه شما چه برخوردی داشته باشید، مشتریان هم رفتار شما را به دوحالت می بینند. یا سر صبر پاسخ می دهید، یا اصلا وقت نمی گذارید و قصد فروش آن، هم با عجله دارید. دراین صورت مشتری شما احساس خاص بودن نخواهد کرد و نزد شما مراجعه نخواهد کرد. اما فقط اگر چند دقیقه ای وقت صرف کنید و مشتری و نیازهایش را بهتر شناسایی کنید، مطمئنا حس می کند برایش ارزش قائل شده و بارها و بارها نزد شما مراجعه می کند.

  1. مشتری را تشویق به خرید کنید.

در استراتژی های بازاریابی خود این نکته را در نظر داشته باشید که حفظ مشتری مد نظر است. پس باید مشوق هایی را نزد او ارائه دهید و او را تحریک به خریدهای بعدی کنید. برای مثال همراه با کالایی که به مشتری می دهید، یک کوپن تخفیف برای خریدهای بعدی به او بدهید. یا اطلاعات تماس مشتری را بگیرید و یک هفته بعد از خرید، با ارسال پیامک یا ایمیل به او پیشنهاد دهید که با خرید یک محصول می تواند همان محصول یا محصول دیگری را به رایگان ببرد. حتی برای پیشنهادهای انگیزشی مجبور شوید هزینه کنید. احتمال اینکه مجدد برای خرید نزد شما مراجعه کند افزایش خواهد یافت.

  1. بازخورد و نظرات مشتریان را جدی بگیرید.

ممکن است چند مشتری تابحال شده که از شما خواسته باشند که سایز بچگانه یکی از محصولات تان را بیاورید. این بازخورد را می توان نادیده گرفت یا به آن توجه کرد. مشتریان از اینکه به حرف آن ها توجه کنید، لذت می برد. انجام این کار باعث می شود هم محصولات و هم فروش شما بهبود پیدا کند. درنتیجه مشتری را حفظ می کنید.

  1. متناوب و مرتب از مشتریان قبلی تان خبرگیری کنید.

اگر زمان زیادی می گذرد که یکی از مشتریان شما سفارشی نداشته یا مراجعه نکرده با او تماس بگیرید. از وضعیت کسبش مطلع شوید. اگر تعداد مشتریان کم است بهتر است شخصا با تک تک آن ها تماس بگیرید. اگر تعدادشان زیاد است، می توانید به آن ها ایمیل بزنید. فقط به هدف وادار کردنشان به خرید تماس نگیرید، فقط خبر بگیرید.

  1. به عنوان یک رابط عمل کنید

این مورد در کسب و کار خدماتی استراتژی بسیار خوبی ست. می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند بدون اینکه چیزی از شما بخرند. پس برایتان مفید خواهد بود.

  1. بهترین محصولات و خدمات ممکن را ارائه دهید.

بهترین روش حفظ مشتری، بهترین در کار خود است. به این معنا نه که ارزان ترین باشید، بهتر و فراتر از رقبای خود عمل کنید.

دیدگاه ها بسته شده است