سلسله نشانی معادلی برای Breadcrumb

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
2015-08-17
پیکربندی FileZilla جهت تبادل اطلاعات امن SFTP
2015-08-31

سلسله نشانی معادلی برای Breadcrumb

Breadcrumb در واقع به این معنا می باشد که به مفهوم همان نشانی‌ های سلسله مراتبی می باشد که معمولا در صفحات مختلف وبلاگ‌ ها و نیز بسیاری از سایت‌ ها قابل مشاهده می باشند. در ضمن این خاصیت سلسله مراتبی را بیشتر برای مواقعی استفاده می‌ کنند که می‌ خواهیم به بازدید کنندگان نشان دهیم که الان دقیقا کجا قرار دارند. به عنوان مثال بهاین صورت که ابتدا خانه، سپس وبلاگ، بعد از آن نوبت به وردپرس می رسد، و در پایان به این می رسیم که Breadcrumb چیست؟

breadcrumb-yoast-seo

این عنوانی که بیان کردیم، به عنوان یک نمونه بردکرام یا نان خرده ریز می باشد که بازدید کنندگان سایت شما می‌ توانند محل خودشان را در بین تعداد بسیاری از صفحات موجود در سایت شما درک کنند. در ضمن هر سایت یا وبلاگی بسته به ساختاری می باشد که برای محتوایش تعیین کرده اید، حتی می‌تواند برای هر صفحه بردکرام یا نان خرده ریز خاص خودش را داشته باشد. اما عمدتا رخ می دهد که سیستم‌ های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا در طراحی سایت، ساختار از قبل تعریف شده خودشان را دارند. ولی موضوعی که مطرح است، این می باشد که آن را هم می‌توان تغییر داد.

گفتنی است که در سیستم‌ های مدیریت محتوا، باید تنظیمات نان خرده ریز را در نظر گرفت، که معمولا بر دوش افزونه‌ های سئو سایت در بحث طراحی سایت می باشد. بعد از همه این ها یکی از این افزونه‌ هایی که کاربرد بسیار زیادی در وردپرس را دارا می باشد، WordPress Seo می باشد که به تازگی نامش به Yoast Seo تغییر کرده است. در ضمن باید اضافه کرد که خیلی از وبلاگ نویسان وردپرس عبارت نان خرده ریزه را اولین بار در این افزونه دیدند و با آن آشنا شدند.

اما مشکل اصلی که در این باره برای این عبارت وجود داشت، این بود که از یک معادل فارسی و خوب شامل نشده بود. در حالت عادی Breadcrumb به معنی نان های خرده ریزه بود که به عبارتی یک اصطلاح برای پیوندهای سلسله نشانی می‌ باشد و یا معرفی می شود که در زبان فارسی استفاده از آن چندان جالب نمی باشد.

هم چنین به عنوان Validator زبان فارسی این افزونۀ Yoast Seo وردپرس که معرفی کردیم، باید گفت که پیشنهاد می شود که عبارت سلسله نشانی را برای نان خرده ریز انتخاب کنید که ممکن است به نظر برسد که معادل خوبی می باشد و از این به بعد این عبارت را معادل Breadcrumb در وردپرس خود خواهید دید.

دیدگاه ها بسته شده است