پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت

منظور از سایه کشیده شده در طراحی سایت چیست؟
2015-10-21
مزایای استفاده از CSS3
2015-10-21

پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت

پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت

همان طور که از سئو سایت و بهینه سازی سایت می دانیم، موارد دیگری نیز می باشند که می توانند به عنوان پیشنهادی برای سئو لینک های داخلی سایتتان در طراحی سایت باشند.

پیشنهاداتی برای لینک های داخلی موثر در سئو سایت

۱٫از لینک های مناسب و مطلوب برای خواننده استفاده کنید

کاربران وب سایت از لینک های داخلی انتظار کسب اطلاعات مفید دارند، لینکی دارای ارزش است که موجب بازدید کاربر در سراسر سایت شود. یکی از مزیت های مهم لینکهای داخلی، یکنواختی است و اینکه حس کسالت را از بازدید کننده دور می کند. وقتی کاربر متوجه می شود لینک داخلی متناسب با متن مرتبط و موضوع درخواستی وی است به کلیک کردن بر آن علاقه مند می شوند. و تا زمانی که  لینک های داخلی  همین عملکرد را داشته باشند، بازدید کننده را به دنبال خود خواهند کشاند. وقتی شما روی لینکی کلیک می کنید به  موتور جستجو می فهمانید هدفی که به دنبال آن می گشتید در اینجا قرار دارد. لینک های داخلی که در محتوا قرار دارند برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت  می باشند. زیرا برای خوانندگان آن بسیار مطلوب می باشند و موتورهای جستجو نیز به دنبال همین موضوع رضایت مندی بازدید کنندگان می باشند.

۲٫از لینک های مرتبط با موضوع استفاده کنید

لینکهای داخلی را نباید فقط برای داشتن  بک لینک ایجاد کنید. لینک ها برای بازدید کنندگان باید واضح باشد نه اینکه خواننده را به فکر فرو برد و به شک بیاندازد بهتراست لینک های داخلی هر محتوا را به منبع آن زمینه پیوند دهید تا اینکه سعی کنید یک بک لینک پیچیده ی علمی ایجاد کنید.

به عنوان مثال طراحی سایت شما در مورد خدمات کامپیوتر و اینترنت می باشد. یکی از صفحات شما در رابطه با رابطه با آموزش طراحی سایت می باشد و صفحه ی دیگر مربوط به تحلیل سیستم ویندوز باشد، شما نباید اصرار کنید که این دو صفحه را حتما با لینک داخلی به یکدیگر مرتبط کنید. اما به عنوان مثال می توان صفحه ی آموزش طراحی سایت را با آموزش اینترنت مرتبط کرد تا برای خواننده عذاب آور نباشد.

۳٫از لینک های تعقیب کننده یا follow استفاده کنید

لینکهای تعقیب کننده یا follow بهترین لینک های داخلی می باشند که می تواند معیار محتوای سایت شما را شکل دهد. در گذشته اکثر لینکهای داخلی به صورت no follow یا بدون تعقیب بودند.اما این استراتژی مناسبی برای سئو نبود و لینک ها بدون تاثیر در مسیر افزایش بهینه سازی سایت انجام می شد. در سال ۲۰۰۵ موتورهای جستجو گر به وسیله ی rel = nofollow  قادر به شناسایی لینکهای داخلی بدون تعقیب یا no follow  شدند . ایده ی موتورهای جستجو گر این بود که لینک های no follow تاثیری بر بهینه سازی سایت ندارد و صفحاتی را که به آن ها لینک داده شده اند توسط موتور جستجو ایندکس نمی شود. علارغم سرو صدایی که ناشی از نارضایتی توسط مدیران سایت بود آن ها از لینک های no follow  در جهت دیگری استفاده کردند و از آن برای ارتباط به صفحات خارجی سایت خود به کار بردند.

۴٫از تعداد بک لینکهای معقول استفاده کنید

شما به تعداد خیلی بالایی لینک برای محتوای وب سایت خود نیاز ندارید. اما سوالی که مطرح می شود این است که در واقع چه تعداد لینک داخلی برای محتوا نیاز است؟ جواب این سوال هنوز به صورت قطعی داده نشده است. تمام لینک ها در صفحات در هدر، محتوا و فوتر چقدر باید باشد. اما لینک های داخلی بستگی به خود محتوا دارد پیشنهاد می شود بین سه تا چهار لینک در محتوایی که تقریبا شامل ۱۵۰۰ کلمه می باشد قرار بگیرد. اما در نظر داشته باشید که عدد جادویی برای تعداد لینک داخلی وجود ندارد.

دیدگاه ها بسته شده است